TIPS
För dig som vill lyckas med din e-postmarknadsföring.
  Tänk på följande
1.
Skriv enkelt. Hellre kort så kunden får tänka själv.
2.
Förbered 5-10 nyhetsbrev i förväg. Då försäkrar ni er om en jämn nivå på erbjudanden och annat innehåll i nyhetsbreven.
3.
Information från en broschyr? Plocka lite ur den varje gång. Annars är risken att man inte orkar läsa allt. Rätt portionerat så lär sig kunden mest.
4.
Sätt deadlines, men lova inte kunder att det kommer ett nyhetsbrev varje vecka.
5.
Använder ni ett befintligt kundregister, så förklara varför de får det första nyhetsbrevet.
6.
Vill ni visa produkter - visa en per gång. Så tar kunden till sig varje budskap lättare.
7.
Skriv inte brödtext med VERSALER. Överdriv inte. Undvik interna ord och slang.
8.
Gör ett testmail och låt några andra läsa det. Så slipper du felstavningar och annat.
9.
Rubriken är viktig. Den ska genast ge kunden nyttan med att läsa nyhetsbrevet. Undvik VERSALER, utrops- och frågetecken.
10.
Korrekturläs. Gå ett varv runt huset. Korrekturläs igen. Kunden ska fokusera på budskap och inte på fel.
11.
Varje nyhetsbrev behöver inte vara säljande.
12.
Försök att skapa en mall så att man lär känna igen företagets profil och hemsida.
13.
Lär kunden något. Ha det som en återkommande punkt. Kanske en ordlista med branschtermer. Kanske ett kul citat längst ner som kunderna kan prata om på fikarasten.
14.
Undvik för mycket bilder. En bild säger ju mer än tusen ord.
15.
Lagom frekvens är var 14:e dag om man har något att säga.
16.
Viktigast av allt. Skriv för din kund. Det är ändå i slutändan kunden som betalar.
www.evighet.se